29 July 2009

sekali lagi aku menunaikan NaZaR



hampir 3 minggu aku menunggu kerja.. abah aku suruh aku kerja sebagai pembantu makmal... tapi aku tak minat... huhu... abah aku seorang guru di smk Jerangau... bapa sedara aku pun Penolong Kanan 1 di smk TengKu Lela segera...

ramai yang memberi pertolongan.. sbb aku yang mahu bekerja... mana2 cawangan swasta..

5 jawatan yang telah aku mohon dan telah aku di interbiu kan..

pertama... cashier ( kat pasaran terbesar trg)
kedua... pembantu akaun ( Astaka )
ketiga .... pembantu akaun - Mayang Sari ( resort Dungun )
ke empat... kerani ( di Telekom Malaysia ) - jawatan skrg yang aku pegang khidmat pelanggan
ke lima ... kerani pemasaran di Ambank (Ladang)


fuh.... byk yang menemuduga aku dan aku dah tau mcmana aku nk jawab apa yang akan ditanye... dengan nasionalis... alhamdulillah aku telah dapat kerja sbg Pembantu akaun di ASTAKA.... dan aku dah bernazar.. JIka aku dapat salah satu pekerjaan... aku akan berpuasa satu hari...

jawatan kat pasaraya terbesar tu aku dapat.. tapi aku kene pk balik... bila aku berdiri 1 hari... kejam kaki aku.. heheh so tawaran bekerja tu aku tolak... mungkin aku contact balik dgn puan zuraidah... yang terlalu baik ngn aku.. huhu.. syg dia...

kini... kerani ibuku cakap " rajih, mu akan mengalami situasi mu yang baru dimana ' seperti mu terjun dalam air sungai... dan mu tak tau, ade buaya ke, ada ikan jerung ke, lintah ke' mu jadilah yang terbaik.. ingat ALLAH.,... "

itulah kata2nya kepadaku... mungkin ini adalah satu cabaran ku untuk terus berkembang dalam arena kehidupan.. aku tau... dunia ni byk cabaran... dan setiap cabaran tu pasti ada hikmat...

orang yang aku benci pun bersama aku.. heheheh... alhamdulillah... mungkin bulan puasa nanti aku akan ke JEMPOL n9... heheh jumpa famili aku ada kat sana... heheheh...

sekian 3 bulan aku tak jumpa heheh... aku sygkan diaorang... along, angah, alang, ateh, dan su... aku rindu korang.. heheheh... diaorang baru lagi bergayut dengan aku smlm heheh...


aku happy... dan aku juga sedih... sedih kerana seseorang mengabaikan.. mengabaikan tugas... ermmm tapi tak apalah aku tak nk pk... bukan aku kecik lagi... tapi aku dah dewasa...
katanya ( R ) bukan aku heheheh

ok... today is thursday... 30.07.09
aku nk balik cepat... hehehhehahahah

tata

salam

No comments: