12 September 2008

Pada thun 2007.. aku myertai program usahawan muda... masa tu aku bru tukar sekolah asal... sebelum ni aku sekolah kat sekolah menegah TEKNIK DUNGUN... aku mmg happy sgt masuk dlm program usahawan muda ni.. coz aku jadi pengurus syarikat.,... huhuh.. first time aku jadi CEO syarikat.. nama syarikat tu adalah INTELLECTUAL THRIFT SDN.BHD. program ini dianjurkan oleh Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu PMINT...
pengalaman yg sgt meluas tentang perniagaan ni sangat bermakna bagiku... walaupun ada cabaran dan dugaan yang perlu ditempuhi... memang sukar bagiku untuk menjadi Pengarah Urusan... semua kene handle... kantoii.. almaklumlah aku ni pemalas.. huhuh... selepas satu tahun aku menyertai program ini... aku dan 4 org Ahli Lembaga Pengarah (ALP) yang lain telah dipanggil oleh Pengurus PMINT, Encik Kamarudin... ketika kami sampai ke pejabat PMINT, Kami berasa segan nak berjumpa dengan orang atasan.. tujuan dia panggil adalah untuk memberitahu kami yang kami telah terpilih dalam Persembahan Syarikat Ke Peringkat Negeri Terengganu... (melaporkan prestasi syarikat selama mengendalinya) memang tak sangka ... sebab 143 buah sekolah(menengah) di Terengganu... sekolah SMK Bukit Sawa Terpilih.,.. memang masa tu tak thu lah nak cakap macamana.... hapy sangat2... so, sebagai Pengarah Urusan, aku berasa kagum dengan kebolehan 4 ALP mengendalikan syarikat... 14 buah sekolah terpilih ke peringkat Ngeri Terengganu...





Pada MAC 2008 , semua sekolah dipanggil untuk membuat persembahan di Dewan Kebudayaan Negeri Terengganu (Bersebelahan dengan MASJID Terapung).... kami semua menginap di Resort Pantai Batu Buruk....





selepas 1 hari buat persembahan Keputusan Pengadilan di umumkan... keputusannya mengejutkan diriku dan kawan-kawanku... dimana syarikat INTELLECTUAL THRIFT SDN.BHD. diumumkan sebagai syarikat tempat ke-6 terbaik.... huhu... memang happy sesangat2.... hadiahnya memang memuaskan hati... balik dengan kemenangan dan kegembiraan..... selepas ni, aku harap semua pertandingan yang aku sertai memberikan aku satu pengalaman yang mendalam lagi... kerana pengalaman itu sangat2 manis....




pengalaman juga memberikan kita satu pengajaran untuk terus mendalam tentang kehidupan..


------------------------------------>>>>>>>>>



semoga aku mencapai cita2ku.... sebelum mengakhiri cerita ini... rajih ingin memohon maaf sekiranya ade tersalah tulis, tersilap berbicara... sesungguhnya apa yg baik itu datangnya drpd ALLAH SWT dan apa yg burk itu datangnya darpda kelemahan RAJIH.. salam ukhwah filllah...

http://rajihujjatul.blogspot.com
hope rajih dapat mengenali kalian semua
>>>>salam ukhwah ya fillah<<<<
محمّد راجيح
HujjaTuL_IsLaM
*MuHaMmaD RaJiH*

No comments: