13 September 2008

PersaHaBatan


assalmualaikum.. huhu... aku suka sgt coret myoret ni.. huhu...

lumrah kehidupan mengenai Persahabat..

ade org myatakan bahawa, persahabatan lebih penting daripada kekasih....

aku juga tanggapan mcm tu..

ermm... gambar ni masa sambutan hari kemerdekaan peringkat sekolah... 28.8.08... khamis... ni masa trial examination.. huhu..
ni pelajar-pelajar 5A. Susah sangat2 nk cari kwan yg memahami kita... dan susah sangat nk cari kwan yg faham dgn situasi kita.. senang, susah dan so on...

bagi aku... persahabat adalah satu ukhwah yang paling manis... tapi membosankan kita bile dalam kesunyian..

aku pernah alami... bila aku dalam kesusahan.. lansung kawan2 aku tak tolong sikit pun... tp aku tahu,,. itu semua ujianNYA... dan aku pegang firman ALLAH SWT dalam surah ALKHAFI ayat28 yg bermaksud "bersabarlah engkau bersama-sama orang yang menyeru tuhanNYA, pagi dan senja dengan mengharapkan keredhaanNYA"

bila aku fikir masalah yg melanda... aku mampu tersenyum.. kerna ALLAH masih lagi mengujiku... kerna ia mahu melihat keteguhan AKIDAH dan pegangan KU... thanks ALLAH...

dengan masalah yg melanda diri kita... kita akan lebih matang dalam kehidupan..
aku suka pada masalah... ermmm... ade org kata aku gile... huhu... mmg pelik perangai aku.. tp apa nk buat.. itu perangai aku..

skrg kul 3:25ptg hri sabtu....

aku tunggu ibuku pulang dari pejabat....
lambat sioooottt... aku bosan duk rumah... tp dgn coretan ini... aku hilang bosan dgn serta merta...

ermm.. aku berhenti dulu ya..

selamat berbuka puasa.... salam ukhwah...

hujan dah turunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

1 comment:

RaJiH said...

"Sekejap sahaja masa berinjak dari pagi ke malam. Dari semalam ke hari ini. Begitu jugalah ikatan perhubungan persahabatan. Begitu senang sekali hubungan persahabatan dijalinkan tanpa ada sebarang jemu. Sehinggalah wajah menjadi ukuran sesuatu hubungan itu. Tiba masa hati tidak terdetik untuk berkata-kata, rupa sudah menjadi layu., ikatan menjadi kendur semata-semata rahsia hati memperlihatkan rupa sebenar seseorang itu. Kini ikatan yang sudah lama terjalin menjadi pudar.Adakah rupa itu menjadi penentu sesebuah ikatan persahabatan? Malang bagi sesiapa yang bergantung kepadanya..kerana ia tidak berkekalan selamanya. Bukanlah rupa yang menjadi ukuran sebaliknya hati seseorang perlu diduga awal hingga akhir "