10 July 2009

09 JuLaI 2009 hari kelahiran adikQu NaZRuL iRFaN




ni adalah abah angkatQu...


kumpulan NasyiD JOHAN - adik aku suka masuk pertandingan nasyid, tilawah




hari yang bersejarah buat aku bersama adik angkatku yang bernama NAZRUL IRFAN.
first time pergi jalan-jalan bersama dia kerana mungkin hubungan kami baru berusia 6bulan
heheh.. jiwangnya,..

aku pun hairan kenapala aku dapat adik angkat macam dia yang suka berkeras kepala dan suka manje dengan aku. tapi apa nak buat kalau ALLAH telah menentukan hubungan aku dengannya sebagai adik beradik angkat.. anyway aku bangga dapat adik macam dia malah keluarga dia pun turut menerimaku sebagai anak dan adik beradik angkat..

nak jadikan cerita. aku merancang untuk keluar bersama-samanya pada 09 julai 2009 kerana pada hari tu hari kelahirannya yang ke 17 tahun.

pada hari khamis dalam pukul 7.40 aku bertolak kerumahnya bersama kete mak aku heheheh MYVi SE... aku bertolak ke rumahnya sejurus selesai solat magribku. dalam kepala otak aku, aku belum lagi rancang nak p mana2... sbb x tau apa yang dia nak.. heheh..

aku still binggung dan semasa dalam perjalanan aku fikir nk ajak dia p mana...

dalam 15 minit aku sampai umahnya kat kampung belukar jambu..
aku pun turun dari kereta dan bersalaman dengan abah dan mama... mama cakap si nazrul tengah mandi.. aku fed up mula2... sbb janji lepas magrib.. aku ingat nk p selalu arr x nak main tunggu2 macam ni..

pastu aku pun kuncilah pintu kereta dan masuk ke dalam umahnya terus bersalaman dengan abg kandungnya (abg anas) anak kedua drpd 6org adik beradik. sebelum tu mama tengah menyediakan makanan kek hari kelahiran nazrul.. kek coklat. bersama air berkabornat (anggur). pastu mama bagi tahu yang si nazrul PUASA... hati aku rasa mcam bangga giler aku tak tau knp.. marah dan fed up tu terus hilang... hehehe mybe aku terlalu sygkan dia kot.. sbb dia dengar cakap aku. aku suruh dia puasa dan buat solat hajat.. dia suka akan mendalami ilmu islam.... dia selalu mgikut sunnah rasulullah saw...

aku pun mmg segan nak makan kek tu.. tapi sebgai menghargai mama yang penat myediakan utkku... nanti kata sombong lak kan??? heheh aku serba salah sbb telah myusahkan mama... abah bersiap sedia nak p ke masjid kat GONG TOK NAsik... dekat la kat bukit depu kot...
nazrul sedang bersiap.. dalam pikiran ku aku dengan nazrul sibuk nk p jalan2.. tpi abah bersiap nk p masjid.. malu dibuatnya heheheh...

sejurus nazrul turun ke ruang tamu... aku pun minta diri untuk bertolak ke bandar..
masa tu tak tahu lagi nak pergi ke mana.. semasa dalam perjalanan ke bandar,aku lalu kat kampung laut ------> kampung pasir panjang ------> gong kapas ------> jalan sultan omar dan terus ke kampung balik bukit ( waterfront trganu) masa tu perasmian "Pekan Budaya"..
aku pun bagitahu lah kat nazrul bahawa perasmian ini adalah sempena kelahiran dia.. dia gelak x sudah... aku pun happy lah..... aku berjalan2 kat situ dalam 20 minit... aku rasa nazrul dah bosan.. huhu.. kesian dia aku tgok... pastu aku ajak dia p kat mydin malll kuala terengganu...

sampai je kat MYDIN MALL... aku ajak dia p kat area baju.. huhu.. aku hajat nak beli baju untuknya... aku pun kasi tau sama dia... " pilih lah baju yang mana berkenan, abg hadiahkan"
dia pun buat pemilihan... sudah pemilihan dia p ajak aku p test baju... aku cakap... p la test kalu x tak padan susah lak... dia tarik aku... dan masuk dalam bilik salinan.. hehehehhe

masa itulah aku rasa diri aku dihargai dan kasih syg drpd adik aku... pastu dia cakap ok.. aku pun ok lah.. baju warna hitam.. heheh comel jugak la.. hati aku tak sedap kerana adiknya yang berusia 3 taun dan darjah 4 seorg yang ada kat umah.. jadi aku kene beli lah utk diorg... heheh

selepas pembayaran untuk pakaian... aku p area buah-buahan pulak... niat nak bagi kat mama dan abah nazrul... pastu aku beli air twister dan makanan seperti roti.... untuk makan nanti....

masa tu dah pukul 9.55mlm dah... semasa beredar dari mydin mall.. aku tanye lah adik..." mama suka janggok tak"??? dia tanye aku balik " janggok tu apa".. aku gelak dan aku pegang bahunya... heheheh.. aku pun jawab " janggok tu macam pompuan suka bersolek dan make up".. baru dia tahu perkataan tu... aku still lagi gelak dia.. heheheh... pastu aku tanye dia balik.." doh adik duduk negeri mana sampai janggok pun tak tau"... dia cakap duk negeri DALAM UMAH.. sbb dia tak pernah kuar umah... temankan mama dia.....

aku nak ajak dia p kat KFC... tpi dia ckp dah kenyang sbb masa bukak puasa... so aku nak ajak dia p kat TTi

masa dalam kereta... aku tanye dia... pernah tak lagi pergi ke Taman Tamadun Islam TTI... dia cakap baru sekali.. jadi aku ajak dia p kat situ... masa tu x ade org .. best tenang dan aman hirup udara dari pantai... masjid kristal mmg cantik.... heheheh

aku ambik minuman twister dan ajak dia p duk kat tepi masjid kristal sbb ade kerusi kat situ...
kat situ bagitahu lapang dan nyaman... aku pun bagitahu si nazrul...
" abg minta tolong bagitahu segalanya apa yang terpendam, terahsia, dan sebagainya... kat situlah baru dia bagitahu segala2nya ttg dia,... ttg kehidupan dia, ttg kesihatan dia, pelajaran dia, family dia... 2jam aku duk kat masjid kristal.. dari kul 10.00 hingga kul 12.00 mlm...
fuhhhhhhhhhhh.. mmg best mengenali latar belakang dia dan latar belakang keluarganya...

dia pun luahkan apa yang ade dalam hatinya.. dia cakap... abg2nya tak pernah layan dia macam aku layan dia... dia rasa kagum dapat abg mcm aku... "aku pun katakan aku syangkan dia sbg adik kesyganku... aku segan mula2.. heheh tapi aku cakap... nazrul adalah seorg yang mendalami jiwa abg dan faham dengan situasi serta perangai abg adik pun suka menjaga hatiku sbg abgnya... x penah buat aku terasa hati..... terus terang abg cakap... nazrullah org yang pertama yang xpernah abg jumpa...."


tepat jam 12 mlm.. dia ajak aku pulang.. heheh aku pun hantar dia... sampai kerumah... mama sanggup tunggu aku untuk memberi keropok kepadaku... ya Tuhan kebahagiaan aku pun telah myerlah.. aku mohon yang amat sgt2 kepada ALLAH kerana memberi kebahagiaan aku melalui nazrul... mybe keluarga ini adalah keluarga yang kedua yang pernah aku jumpa...

nazrul pun bagi gmbr2 dia sekeluarga... heheh happy.. sbb mama aku pun nak tgok anak angkat dia... heheh

itulah serba sedikit kisahku pada hari kelahiran MOHD NAZRUL IRFAN BIN ZAKARIA... yang berusia 17 tahun pada tahun 2009...

aku berdoa agar ALLAH swtmengekalkan hubungan kami adik beradik dan sekeluarga... kerana aku amat menyayanginya... kasih sygku tak berbelah bagi...

sekian tQ sbb sudi baca kisah aku.. heheheh

salam...

thats all...

RaJiH_HuJjaTuL_iSLaMiC

No comments: