16 July 2009

YANG PERGI PASTI ADA PENGANTI

setiap kali terpandang profile arwah... hatiku mula menjadi sayu dan sedih diatas kehilangan arwah. aku takut nak luahkan apa yang aku rasai sekarang.. aku syg arwah mcm aku sygkan abg kandung aku sendiri.. tapi apakan daya seorang manusia yang lemah dan keldil dimuka bumi ALLAH ini....

aku terkilan apa yang aku pernah buat kepada arwah...
setahun lebih yang lalu arwah telah meninggalkan aku dan sekeluarga.. aku dapat tahu arwah meninggal melalui akak yana iaitu kakak kandung arwah..


5 mei arwah dilahirkan dimuka bumi

6.09.2008 kembali ke rahmatullah...

aku tahu daripada akak yana 5 hari sebelum percubaan spm peringkat negeri trganu pada 2008

amat myedihkan... aku tak tahu mcmana nk cerita apa yang ada dalam sanubari aku sbg adik..
sbb korang x rasa apa yang aku rasa..

nak menangis, nak jerit, nak minta dgn ALLAH kembalikan arwah... tapi apa kan daya aku seorg manusia yang lemah...

ya ALLAH ya Tuhanku.. rindunya pada arwah..

" ingatan dan kenangan itu simpan dan tukar menjadi kekuatan dan semangat dalam khidupan kita kelak dimasa yang akan datang" kata2 ini dipetik daripada ucapan abg arwan yang menjadi guru di salah sebuah sekolah at johor kulai...

setiap yang pergi pasti ade penganti
tapi bagi aku penganti x sama macam asalan...
kini, abg arman mungkin jadi org yang penting bagi aku kerana dia banyak mendengar masalah aku dan menjadi guru pembimbing dalam khidupan aku...


aku mohon kpd ALLAH agar orang yang berada disisiku diberi cahaya pentunjuk dan kebenaran serta rahmat dan keredhhanNYA untuk hamba2nya di muka bumi ini...

mungkin kehilangan arwah mengajar aku erti seribu kehidupan di masa yang akan datang...

abg suhaimie & gelarannya AL mua'alim...
abg arman *kini hadir sbg penganti abg suhaimi..


KEHADIRAN MEREKA MEMBUAT AKU MAKIN DEKAT DENGAN ALLAH SWT MALAH MEMBUAT AKU KEMBALI NORMAL..

INSYAallah

MAHARAJA DAULAT TUHANKU
ADAM DAN HAWAN NENEK MOYANGKU.

2 comments:

arman said...

Salam..

Kuatkan semangat dan tabahkan hati.. Setiap daripada kita pasti akan pergi..cuma masa dan saatnya yang kita tidak ketahui.

Terharu sangat kerana nama abang dimasukkan dalam catatan di atas. Insya Allah, semoga hubungan baik yang baru terjalin, berkekalan dengan baik jua hingga ke akhirnya.

Setiap manusia itu punya keistimewaan-kekurangan masing2. Patah tumbuh hilang berganti walaupun x akan pernah sama dengan yang telah pergi.

Akan menjengah lagi ke ruangan ini andai punya senggang waktu.

Kebahagiaan dan kegembiraan menghiasi hidup Rajih sehari-hari hendaknya.

Hujjatul_islam said...

salam... TQ... rajih letih yg amat sgt2. hari ni...