06 August 2009

MeMaTangkan DiRi SenDiRi


Alhamdulillah... kali ni aku dapat jugak singgah tempat keje mak aku... muah syg mama...

kul 6 ptg tadi 060809... aku balik dari pejabat... letih la jugak.. hahhahah..

banyak perkara yang aku telah belajar dengan akak ayu, akak aina dan akak aida...

diorg adalah orang lama kat situ... huhu.... diorg pun best gak.. sbb aku selalu kene buli dengan diorg... hehehe aku suka akan kawan sekerjaku... heheh... Ms Foo pulak... selalu belanja aku makan.. heheheh dia adalah ass acc...

pada mulanya aku ingat diorg ni membosankan... yelah tak cakap.. x byk gurau.. padahal diorg malu pada aku rupanya.. hehehhe skrg aku dah makin rapat ngan department account///...

byk keje aku kene buat.. seperti bukak cheque, consignment, buat laporan...
ermmm byk ilmu aku dapat belajar... hari ni jugak.. mama bagi tau aku yang Kementerian Belia dan Sukan KBS.... nak resume aku.. hehehahhah ni pelung terbaik aku untuk bekerja di KBS heheh... alhamdulillah aku dapat jawapannya AHLi Menteri Kabinet..

aku happy la... heheh

ermmm aku nk cerita banyak... tapi tak larat nak menaip.. biarlah jadi ingatan manisku bersama2 dengan orang sekelilingku..

esok.. akak aku tak keje.. sbb ada orang merisiknya.. ermmm moga ALLAh memberkati Keluarga akak ayu.. akak ayu anak pertama daripada 7 org adik beradik... kesian dia.. dia org susah... tapi aku kagum dengannya... walaupun taraf pendidikan hanye SPM... dia ada sifat yang paling aku kagum... x macam orang yang ada diploma dan ijazah.. berlagak, myombonk.. macam la bagus sgt... bagus lembu sikit... (geram)...


mulai skrg... aku kene belajar dengan akak ayu, akak aida, dan akak aina yang semuanya keluarga yang susah... ni adalah peluang terbaikku untuk menjadi lebih arif ttg kehidupan yang kian rosak...

aku dah tak ada masalah... cuma masalah kerja lah... tu biasa lah kan..
aku kesian mama aku... dia byk tolong aku... aku akan beli sesuatu padanya utk gaji pertamaQU insyaALLAh aku akan janji.. hajat nk beli gelang... heheh aku p tgok rm 1650.00..

insyaALLAh aku akan tunaikan... cukup la sekadar belanja makan untuk bulan september nanti
tapi how about my dad?? hehhehe ermmm... abah suka baiki kereta dan tukar apa yang patut.. heheh dah lah kene sembur semua... perdana V6 cpat kotor... heheh lantak lah.. janji aku perhati dulu apa yang dia nak.. heheh...

utk adik beradik QU....????? ermm bagi topup je lah hahahahha... tapi tu tak akan jadi kenangan kot,... ermmmm... mungkin aku bagi baju.... ermm ok lah tu kan???

dah2.... jgn nk berangan... kalau duit ada.. boleh buat apa saje.. hahahha aku akan terima gaji.. by hand heheheh...

miss Lau.... cepat sikit bagi duit padaKu heheheheh...

aku sekarang bersyukur.. sbb orang yang aku syg dah rapat padaKU...
aku nk puasa kat N9 hehehhe...

mak bapak dah telipon aku... macamana ni...

No comments: